Sorry, Blame it on me

http://www.youtube.com/watch?v=ynMk2EwRi4Q

jag har länge tänkt på allt fel jag gjort.
speciellt mot er, mina vänner, vet ni vad? det är ni som får mig att andas, det är ni som får mig att inte vara en apatisk grönsak, samtidigt har jag ibland behandlat er fel. och jag skäms för det.
så jag tänker be om ursökt för det jag gjort.
jag kommer berätta lite mer..
detta är ett av de djupare inlägg jag kommer skriva just nu. men jag vill att ni ska veta att det finns mycket jag aldrig tänkt på. men som jag nu anser att detta har jag gjort fel.
jag vill säga förlåt och bli förlåten, innan den dag jag faktiskt dör.
allt kan hända så snabbt och en dag kanske jag, eller du inte längre finns.
jag ska berätta några saker som får mig att skriva detta inlägg ifall ni undrar.

1 låten. låten får mig att tänka och tänka stort, på att växa upp, lära sig av sina misstag och faktiskt ta det ansvar jag borde ta som medmäniska och vän.
2 det närmar sig snart sju år sen Malin tog sitt liv, och det skedde så plötsligt, jag vill inte hamna där igen, att jag har så mycket jag vill  säga, som jag aldrig kommer få sagt.
3 mognad. jag vill mogna och bli en bättre vän. jag är inte rädd för att erkänna mina misstag, men jag kanske är mer rädd för att inse att det som är gjort är gjort.

Här kommer saker jag vill begära ursäkt för, det som är gjort är gjort, och det kan jag inte ändra på. men jag kan be om ursäkt för det iaf.

Therese, I början av vår vänskap så var jag väldigt ensidigt tänkande och en dålig vän på många sätt, jag har skämts för det väldigt länge, men egentligen aldrig bett om ursäkt för det.
jag vill be dig om ursäkt nu.

Viktoria. jag har länge gillat dig och det vet du. och ibland har jag kanske visat det för mycket. jag ahr uppmuntrat dig till att göra slut med mikael, trots att ni har varit tillsamans så länge. jag ber om ursäkt för allt detta.

Emina. Jag ber om ursäkt ifall jag varit fel mot dig. att jag ibland inte svara på dina sms och att jag aknske inte alltid finns för dig när du är väldigt glad och pratsam. jag ska försöka bättra mig, jag ska försöka bli bättre på att vara. Jag ber om ursäkt.



Jane. Jag ber om ursäkt för att mötet på Snäckan blev som det blev och skadade dig. det var inte med meningen och även om vissa saker är överkomna så skäms jag över att jag inte var en tillräckligt bra vän den gången, jag msåte bättra mig.
Jag ber om ursäkt nu.

Ambjörn. Dig har jag omedvetet gjort väldigt illa. jag har glömt dig och inte tänkt på dig så mycket som jag borde. och jag hatar det. jag har alltid haft svårt att acceptera och framförallt hantera allt. och jag skäms för att jag inte kunnat vara en bra bror för dig, jag saknar dig som fan och det finns så mycket jag borde tacka dig för. Jag älskar dig mer än ord kan beskriva, och tanken på att vi knappt ens känner varandra trots att vi är blodsbröder är hjärtslitande. jag vill inte ha en bror som är en främling, jag vill att vi ska lära känna varandra, det är väl senmt påtänkt, men jag isner att jag måste försöka. Du har alltid stått ut med mig trots att jag går dig på nerverna, jag hoppas du kan ta meot min ursäkt och kanske kan vi börja jobba på det.
Jag ber om ursäkt nu.

Tomas. Jag är konflikträdd och inte speciellt rak mot dig när det gäller konflikter. det bhar många anledningar och det vet du. men du är som morfar omöjligt respektingivande ibland, och i andra omgångar helt hopplös att prata med. jag msåte försöka bättra mig så vi kan komma överrens mer och slippa ha irriterade dagar på varnadra.
en konflikt är en konflikt och den ska lösas öga mot öga för att bli bra.
Jag ber om ursäkt nu.

http://www.youtube.com/watch?v=0wU6DJ8RoT8


Sorry Blame It On Me.




Postat av: Jane

Alla gör snedsteg. Det är mänskligt. Du är inte en sämre människa för något utav detta. Jag läste vad du skrev, och allt är så himla mänskligt. Du ska inte behöva skämmas för detta <3

2010-07-19 @ 11:40:07
URL: http://thediarybitch.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Håller helt klart med Jane <3

2010-07-19 @ 15:03:25
URL: http://viktoriaes.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0