NU kan det kanske vara dags!?

Inatt hade Jane sammandragningar, värkar, hennes rygg gjorde ont, menssmärta och humör svängningar som etta duga. det känns jätte spännande, men vad jobbigt jag hade att gå till jobbet, dels hade vi inte sovit mycket då värkarna kom på natten, och sen ville jag inte lämna jane, tänk om hennes vattens kulle gå. jag vill ju bara se den minnen, när hennes byxor blir dränkta! ja jag vet att det inte är som på film, men jag hoppas ändå på det. vid kontakt emd förlossningen sa de att ville vår käre ut nu så får den det, de gör ingt för att hålla den inne.
imorgon ska jag iväg och jobba igen men jag har en känsla av att jane kommer att ringa mig. säga- nu är det dags!

jag är nervös, det känns så verkligt nu, som om jag nästan kan ta på känslan, på barnet. det är så spännande att veta att jag kanske får bli pappa på riktigt snart. jag anser nämligen att man är pappa från dag 1 i en graviditet, även om det är när barnet kommer som man verkligen känner så.
har de senaste dagarna haft storslagna idéer om att städa vinden, köpa mat förråd och använda matkällaren till blöjlager. allt som tyder på att det inte bara är janes hormoner som spelar oss ett spratt. jag har varit glad hela dagen, och på jobbet sa jag åt dem att, jane kanske ringer och då måste jag hem.
gissa vad? telefonen gick varm, men allt var jobbrelaterat, men varje gång tog mitt hjärta ett glädjeskutt.

Hon lagade förövrigt chili con carne till mig idag, det var helt underbart att komma hem till nylagad amt coh en glad och gravid fästmö. jag mådde så bra av allt idag, och imorgon är det jobb igen, om inte vår bebis sticker hål på hinnan så vattnet försar ut och jane får vrkar, då tar jag pappaledigt.
inatt packade vi också de sista inför bb.
och där har vi en fråga, vet ni om det finns internet att tillgå på sjukhuset, och isåfall hur?
vi tänkte iaf ta med datorn så vi akn skriva allteftersoms aker sker, även om det aknske måste postas senare, men vore roligt att ha data direkt från händelsernas centrum!
shit jag är förväntansfull!

tänk om jag får mitt barn nu?


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0